lördag 22 september 2018

Månadsköp oktober 2018

Tiden går nu riktigt snabbt, jag tycker alltid att hösten är fullbokad med aktiviteter och mycket att göra på jobbet vilket gör att tiden flyger fram.

Snart är det dags för nya aktieköp och det är totalt 10 000 kr som ska investeras. Med anledning av erhållna utdelningar landar summan på ca 11 000 kr.

Jag kommer denna månad att dela upp mitt aktieköp mellan några olika bolag.

Orkla 4 500 kr
Clas Ohlson 2 000 kr
Catena 2 000 kr
Evo 2 000 kr
Latour 1 500 kr

Jag avser nu inte köpa fler aktier i Catena Media innan de bevisat att även vinsten kommer att öka. Om de i Q3 eller Q4 visar att vinsten kan följa med uppåt i samma tempo som omsättningen ökar kommer jag att köpa aktier för ytterligare 2 000 kr i bolaget, därefter är jag fullinvesterad för tillfället.

Evo trummar på bra, efter detta köp kommer mitt innehav uppgå till ca 10 000 kr. En nivå jag är ganska nöjd med, kanske att jag ökar något i bolaget under året.

Classe ska inte få väga tungt i portföljen, men nuvarande 8 000 kr är lite väl lågt. Efter detta köp uppgår innehavet till 10 000 kr vilket jag nöjer mig med för tillfället. Bolaget får bevisa att de hänger med online och att de kan möta konkurrenter som t.ex. Amazon innan jag köper fler aktier i bolaget.

Latour är ett bolag som alltid känns för dyrt att köpa, vilket medför att jag köper det allt för sällan. Jag passar på att tanka på lite fler aktier denna månad.

Orkla är en pålitlig vinstmaskin med starka varumärken, passar perfekt i min portfölj. Efter detta köp kommer innehavet uppgå till ca 20 000 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar