torsdag 26 oktober 2017

Planerade inköp november 2017

Snart dags för påfyllning i portföljen.

5000 kr kommer att investeras, utöver detta tillkommer ca 1800 kr i utdelning, totalt ska ca 7000 kr investeras.

Jag delar upp investeringarna enligt följande:

  • 4 000 kr investeras i Orkla.
  • 3 000 kr investeras i Skanska.
Orkla kommer efter denna investering att utgöra ca portföljens 7e största bolag, något jag känner mig trygg i då bolaget har otroligt starka varumärken som människor kommer fortsätta konsumera. I sämre tider skulle det kunna bli så att människor som i vanliga fall äter ute på restaurang eller köper dyrare hämtmat istället börjar konsumera produkter så som Grandiosa, Risifrutti m.fl av Orklas varumärken.

Jag själv konsumerar regelbundet produkter som ingår i Orklas portfölj och är nöjd med dem, vilka också var mitt naturliga val innan jag var aktieägare i bolaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar