onsdag 11 december 2019

Minskar i Realty Income och köper STORE Capital

Med anledning av innebörden i gårdagens inlägg har jag nu genomfört en förändring i portföljen.

Jag har sålt av en del av mitt innehav i Realty Income som nu vid månadsskiftet var värt 48 000 kr och utgjorde 7 % av portföljen. Orsakerna var flera, dels utgjorde bolaget för stor del av portföljen, vilket inte var en risk tidigare, men nu när vi ska ta lån och köpa hus vägde detta innehav lite för tungt. Dessutom hade jag bestämt mig för att köpa aktier i STORE Capital under 2020, en plan som nu inte kommer gå att genomföra i samma omfattning när jag drar ner på aktieköpen. Därför passade det perfekt att sälja 25 aktier i Realty för 18 000 kr och istället köpa 47 aktier i STORE för motsvarande summa.

Jag har fortfarande kvar exponeringen mot fastigheter, men jag har spridit risken mellan fler bolag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar