torsdag 28 maj 2020

Sålt aktier (igen)

Efter att ha legat på köpsidan under mars/april har jag nu sålt aktier igen. Börsen och bolagens värderingar har kommit upp alldeles för högt senaste tiden, det känns nästan som att Corona aldrig inträffat i ekonomin.

Vissa bolag ser jag goda tillväxtmöjligheter i, och vissa bolag i portföljen är rent av undervärderade enligt mig, så dessa behåller jag fullt ut ett tag till.

Vid månadsskiftet april/maj var portföljen värd 516 000 kr. I maj har jag sålt aktier för 65 000 kr och idag är portföljen ändå värd otroliga 484 000 kr. Uppgången i portföljen sedan månadsskiftet uppgår alltså till 33 000 kr eller 6 % vilket är starkt!

Bolagen som jag sålt aktier i är:
Novo Nordisk, Sampo, Bahnhof, Latour, Husqvarna, Lundbergföretagen, Investor, Industrivärden och Skanska.

Vi får se vad jag använder kapitalet till. Antingen blir det kontantinsats framöver eller så åker pengarna in på börsen om vi nu får en till körare neråt på börsen framöver.

Jag har ingen plan för pengarna men heller ingen brådska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar