fredag 28 augusti 2020

Sålt HiQ

 I förrgår vaknade jag till den glädjande nyheten att Triton lagt ett bud på mitt innehav HiQ, ett relativt stort innehav i min portfölj då jag ägde 500 aktier vilket utgjorde ca 4,3 % av min totala portfölj innan budet kom.

Min inköpskurs var 46,8 kr och jag sålde mitt innehav på 70,2 kr, avkastningen blev således ganska exakt 50 %, efter att bolaget funnits i portföljen lite drygt ett halvår. Jag hade absolut inte väntat mig något bud, utan trodde snarare att detta innehav skulle vara en fin utdelare i portföljen under många år framöver. Huruvida det kan bli höjningar av budet osv bryr jag mig inte om, jag var mer än nöjd med 70,2 kr för mina aktier och tackade för mig och sålde av innehavet.

Ett stort tack till Kvalitetsaktiepodden som gjorde att jag fick upp ögonen för detta bolag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar