torsdag 13 augusti 2020

Förändringar i portföljen

 Den senaste tiden har ett antal förändringar genomförts i portföljen.

  • Köpt 35 st Instalco, 5 500 kr.
  • Köpt 100 st HiQ, 4 500 kr.
  • Sålt hela innehavet i Husqvarna.
  • Köpt 4 st Realty, 2 000 kr.
  • Köpt 2 st Netflix, 9 000 kr.
  • Köpt 5 st Iron Mountain, 1 200 kr.
  • Köpt 4 st Spotify, 10 000 kr.
  • Köpt 20 st Storytel, 5 000 kr.
  • Köpt 100 st Hufvudstaden, 11 500 kr.
  • Köpt 50 st Loomis, 10 600 kr.
  • Sålt Brdr.Hartmann, hela innehavet.
  • Köpt 40 st AQ Group, 7 700 kr.
  • Köpt 60 st Inwido, 5 000 kr.
Husqvarna såldes pga något hög värdering samtidigt som jag var besviken på Q2-rapporten. Bolaget borde ha kunnat kapitalisera bättre på att alla semestrade hemma i år.

Hartmann såldes pga att aktien värderats upp kraftigt. Jag köpte inte dessa aktier för att vara en långsiktig investerare utan lyssnade på intressant resonemang i Kvalitetsaktiepodden när de var undervärderade och sålde samtidigt som poddarna.

Några av köpen ovan är av karaktären att jag köpt bolagen för att jag anser de vara undervärderade, och kommer således också att sälja mina aktier när jag finner bolagen "rätt" värderade. Dessa bolag är:
Hufvudstaden
Loomis
AQ Group
Inwido.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar