tisdag 28 februari 2017

Planerade inköp mars 2017

Månadens aktieköp planeras enligt följande:

  • H&M, ca 2 000 kr
  • Clas Ohlson, ca 6 000 kr
  • Latour, ca 1 000 kr
  • Wallenstam, ca 2 000 kr
  • Unilever, ca 3 000 kr
Det kommer alltså att bli två nya bolag i portföljen denna månad!

H&M köper jag för att de fortfarande har en pressad aktiekurs. Jag noterar att Lundaluppen köpt fler aktier i bolaget och han har ju en fantastisk lång horisont och gott tålamod. Jag fortsätter alltså att bygga vidare i detta innehav.

Clas Ohlson har jag precis gjort en lättare analys av vilket resulterar i att jag köper lite aktier i bolaget.

Jag kommer successivt att fylla på lite aktier i Latour, denna månad ca 3 nya aktier.

Wallenstam dyker helt oväntat upp på inköpslistan. Jag har sneglat på bolaget tidigare, jag har rent av gjort en minianalys där jag konstaterade att jag måste ta del av Lundaluppens analys innan jag köper in mig i bolaget. Så sent som här om dagen kom dock nyheten att bolagets VD köper 150 000 aktier i bolaget för totalt ca 11 miljoner kronor. Om VD kan investera 11 miljoner så kan jag investera 2 000 kr!

Unilever är portföljens minsta bolag och jag gillar deras produktkorg väldigt mycket och avser öka mer i bolaget framöver.

Tusen tack Avanza för det billiga courtaget så att jag kan dela upp mina inköp på så många oliga bolag varje månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar