torsdag 1 februari 2018

Planerat inköp februari 2018 (Realty income)

Efter att ha funderat ytterligare kring bolaget Realty Income och dess utspädning av aktier har jag slutligen beslutat mig för att köpa ytterligare aktier i bolaget.

Totalt kommer jag att köpa för 10 000 kr, vilket bör resultera i ca 24 nya aktier (nu äger jag 41 aktier i bolaget), alltså en ökning i bolaget med lite drygt 50 %. Av summan 10 000 kr kommer 5 000 kr från försäljningen av aktierna i H&M.

Vad som var avgörande är att vinsten per aktie ständigt ökar, ett jämförelsetal som tar hänsyn till den utspädning som förekommer.

Både aktiekursen så väl som valutan har kommit ner lite senaste tiden. Valutan ligger just nu på 7,88 kr. Historiskt har den kostat så väl 11 kr som 6 kr. Valutan kommer alltid att pendla fram och tillbaka så i det långa loppet spelar det ingen egentlig roll. Jag kommer att köpa dessa aktier senare under dagen, när amerikanska börsen har öppnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar