tisdag 27 mars 2018

Köpt Husqvarna + månadsköp april

Efter min genomgång av Husqvarna köptes aktier för 5 000 kr förra veckan. Detta var de sista av HM-likviderna som investerades, nu är jag åter på nivå som innan jag sålde HM.

Lönen har kommit in på kontot och det börjar bli dags att planera för kommande månads köp. Efter genomgången av Husqvarna fyller jag gärna på med ytterligare 5 000 kr i bolaget. Det tillkommer dessutom lite likvider från diverse utdelningar som trillat in på kontot. Det har börjat bli ett riktigt bra kassaflöde in till mitt konto nu, särskilt sedan min senaste investering i Realty Income då endast det bolaget ger mig över 100 kr i månaden!

När det kommer till att köpa aktier i bolag jag inte ägt förut känns det faktiskt tryggt att börja i lite mindre skala för att känna hur det "känns" att vara delägare i bolaget. Även om man försöker analysera och skaffa sig en god bild av ett bolag ändras ofta känslan när man själv blivit delägare. När det är riktiga pengar som står på spel blir det "på riktigt" och i just fallet Husqvarna känns det riktigt roligt att ha blivit delägare.

Jag noterar också att Husqvarna har delat upp sin utdelning på två tillfällen per år, vad jag kan se nu har man haft det så sedan 2015.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar