tisdag 31 juli 2018

Månadsköp augusti 2018

Denna månad ökas summan för aktieköp från 8 000 till 9 000 kr.

Jag har redan "lånat" 2 000 kr av dessa och köpt aktier i Husqvarna under juli månad, så nu kvarstår 7 000 kr.

Jag kommer att dela upp summan enligt följande:

  • Catena Media - 2 000 kr
  • Evolution Gaming - 2 000 kr
  • Clas Ohlson - 3 000 kr

För bolagen Catena Media och Evolution Gaming handlar det om att fylla på och bygga upp en kännbar men blygsam position. Jag tog in båda bolagen som nykomlingar i portföljen i juni och köpte för ca 5 000 kr i vardera bolag.

Jag har sedan tidigare uttryckt att inget bolag bör utgöra för liten del av portföljen på lång sikt, och jag kommer därför att sakta men säkert öka i dessa båda bolag försiktigt framöver. Att köpa för något mindre summor, likt de 2 000 kr jag investerar denna månad, ger mig möjlighet att sprida inköpen något över tiden och undvika en extrem topp eller botten.

Jag har i ett tidigare inlägg konstaterat att jag kommer behålla Clas Ohlson i portföljen och den låga värderingen (utifrån min extremt enkla analys med endast P/E och direktavkastning) ser bolaget attraktivt ut och mycket dåligt finns inprisat i kursen.

Köpen kommer i vanlig ordning att genomföras tidigt i augusti, gissningsvis redan i morgon 1/8.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar