onsdag 7 november 2018

Köpt mer Catena Media

I mitt inlägg Planerade inköp november 2018 planerade jag att köpa fler aktier i Catena Media under förutsättning att kvartalsrapporten påvisat att bolaget fått fart även på vinsten per aktie. Omsättningen har ökat hastigt men jag var orolig att man inte skulle lyckas omvandla omsättningen till vinst.

I går släpptes kvartalsrapporten och jag var nöjd med vad bolaget presenterade.

Jag köpte aktier för ca 2 000 kr på morgonkvisten och kunde redan på eftermiddagen glädja mig åt att fonden Bodenholm nu klivit in som ägare i bolaget. Bodenholm har köpt 1,8 miljoner aktier till ett värde av dryga 200 miljoner kronor vilket gör fonden till åttonde största ägare med 3,3 % av aktierna i bolaget.

Nu är det bara att hålla tummarna att Catenas VD blir långvarig och framgångsrik, att Öresund fortsätter stärka sitt grepp om bolaget och att marknaden får förtroende för bolaget och dess verksamhet.

Jag är i och med gårdagens köp fullinvesterad för tillfället och nu är det bara att luta sig tillbaka och följa bolagets utveckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar