torsdag 1 november 2018

Månadsrapport oktober 2018

Endast 2 månader kvar på detta börsår, nu är redan 83 % tillryggalagt.

Oktober blev en speciell månad då jag tidigarelade månadsköpet i november så delar av kommande månads köpsumma har redan investerats.

Detta innebär att jag köpt aktier för 21 000 kr i oktober månad.

Dessa bolag har jag köpt aktier i under oktober:

  • Orkla
  • Clas Ohlson
  • Evolution Gaming (2 gånger)
  • Catena Media
  • Latour
  • Skanska
  • Husqvarna
  • Novo Nordisk
Jag har också erhållit totalt 760 kr i utdelning från följande bolag:
  • PepsiCo
  • Diageo
  • Husqvarna
  • Realty Income
I övrigt har månaden varit händelserik då börsen rört sig ganska mycket. Jag har noterat att min egen portfölj har följt med neråt men inte alls lika djupt ner som Stockholmsbörsen som helhet. Det går inte att dra några slutsatser från det men jag gissar på att mitt val av defensiva bolag och min spridning mellan valutor och länder har bidragit till att portföljutvecklingen ska bli mindre volatil, något jag märkt gäller så väl på uppsidan som nedsidan.

Portföljens utveckling finns sammanfattad i bilderna nedan:












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar