söndag 10 februari 2019

Tre nya bolag jag ska utvärdera

Jag har tre bolag som jag är intresserad av och som jag kommer att titta närmare på framöver.

De tre bolagen är:

  • Proact IT
  • Duni
  • Fiskars
Jag är redan i full gång och läser om Proact IT, eventuellt kan detta bli en nykomling i portföljen redan nu i februari. Inspirationen kommer huvudsakligen från Kvalitetsaktiepodden som pratat om detta bolag många gånger.

Duni har jag känt till sedan länge men fått upp ögonen för på sista tiden dels genom en presentation i Kvalitetsaktiepodden men också då många Twittrat om detta bolag. Helt klart värt att ta sig en titt på för att se om bolaget kan passa i portföljen.

Fiskars noterat i Finland till skillnad från Proact och Duni som är noterade i Sverige. Jag har tittat på Fiskars för väldigt länge sedan men fick upp ögonen för bolaget här i veckan. Fiskars delar nämligen ut sitt innehav Wärtsilä till aktieägarna vilket renodlar bolaget, jag minns att jag senast kom fram till att Fiskars var alldeles för spretigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar