onsdag 1 maj 2019

Månadsrapport april 2019

April har varit en mycket rolig och trevlig månad sett till utdelningarna som erhållits. Nytt utdelningsrekord har slagits med totalt 5 506 kr i erhållna utdelningar, förra rekordet var maj 2017 på ca 4400 kr.

I övrigt kan jag konstatera att portföljen har gått oerhört starkt nu i april. Detta känns verkligen inte långsiktigt hållbart. Men Q1-rapporterna kommer in riktigt positivt, dock finns lite orostecken så som att Volvo ser en svag orderingång även om de rapporterade en dunderresultat.

I april köpte jag 70 aktier i Duni för totalt 7172 kr.

Totalt erhöll jag 5 506 kr i utdelning från följande bolag:

  • PepsiCo
  • Skanska
  • Lundbergföretagen
  • Husqvarna
  • Realty Income
  • Diageo
  • Sampo
  • Industrivärden

Totalt har jag nu 12 584 kr för aktieköp, i maj kommer jag köpa Bahnhof för ca 7 000 kr.

I övrigt har portföljen utvecklats enligt följande:












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar