fredag 20 mars 2020

Omfördelat i portföljen

Vissa bolag har inte alls följt med ned i de börsfall som varit, därmed har dessa börjat framstå som något dyra relativt övriga innehav i portföljen. Därför gjorde jag också vissa justeringar i portföljen igår.

I KF sålde jag för ca 5 000 kr i följande tre innehav:

  • General Mills
  • Johnson & Johnson
  • PepsiCo
För detta kapital köpte jag för ca 5 000 kr i följande tre innehav:
  • STORE Capital
  • Realty Income
  • Iron Mountain
I och med dessa förändringar har jag omfördelat kapital till tre innehav som verkligen tagit stryk och kommit ner ganska mycket kursmässigt.

I ISK gjordes också en del förändringar, då jag sålde aktier i Orkla för 16 000 kr, och köpte enligt följande:
  • Kindred, 1 000 kr
  • Dometic, 1 000 kr
  • Thule, 1 400 kr
  • Kopparbergs, 1 500 kr
  • Duni, 1 000 kr
Därmed kvarstår också 10 500 kr för fortsatta inköp i ISK. Jag har dock ingen brådska med dessa pengar, utan kan vänta ett tag, jag är inte helt säker på att vi har sett botten i detta ras än.

I och med ändringarna ovan har portföljen nu fått två nya innehav, nämligen Thule och Dometic.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar