söndag 10 januari 2021

Mål för 2021

 Det blir inte så tydligt uppstolpat med skarpa regler och villkor som jag brukar göra.

Jag vet heller inte hur mycket pengar jag kommer kunna avsätta till börsen under året då jag hoppas kunna köpa en villa under året, och vet därför inte hur hushållets kostnader kommer se ut med anledning av detta. Jag hoppas dock kunna sätta in minst 5 000 kr varje månad vilket skulle motsvara nästan 8 % av hela nuvarande portföljvärdet under året.

Jag tror inte att det kommer ske några investeringar i specifika utdelningsbolag, utan fokus kommer sannolikt att ligga på värdecase eller tillväxtbolag då potentialen är större i dessa. Jag är fortfarande väldigt ung och fokus ska ligga på totalavkastningen och att växa kapitalet.

Men om 2021 är hälften så händelserikt som 2020 så lär aktieportföljen svänga in på de mest oväntade vägar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar