måndag 1 augusti 2016

Reflektion från mitt sommaruppehåll

Jag har under hela juli månad inte kikat på börsen eller min aktieportfölj en enda gång, jag har heller inte tagit del av några som helst ekonominyheter. Faktum är att jag inte har läst några nyheter alls under hela semestern (med undantag av Nice-dådet då jag var i området, det krävde ett snabbt besök på en nyhetssida för att få vetskap om vad som hänt).

Detta innebär att jag under hela månaden inte har haft en aning om vad som har hänt i världen, framför allt har jag inte haft någon kunskap om hur börsen har gått.

Jag kan i efterhand konstatera att jag är mycket nöjd med valen av bolag i min portfölj. Inte en enda gång under hela min semester har jag funderat på hur det går för bolagen eller känt någon som helst oro för att det "ska komma någon information som jag måste agera på". Bolagen har bedrivit sin verksamhet precis som vanligt och fortsatt att tjäna pengar åt mig trots att jag varit ledig, precis som det är tänkt alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar