lördag 7 januari 2017

Planerade inköp januari 2017

Så var det dags att planera årets första aktieköp.

Som jag skrev i mitt inlägg om målen för året kommer 14 000 kr att investeras i aktier denna månad.

Pengarna kommer att fördelas ungefär enligt följande:
  • 2000 kr i Novo Nordisk
  • 2000 kr i H&M
  • 3000 kr i Skanska
  • 4000 kr i McDonalds
  • 3000 kr i Diageo
I alla bolag utom H&M handlar det om att stärka bolagets andel i min portfölj, alla dessa bolag är idag mindre än 5000 kr i min portfölj och jag vill därför öka i dessa. Det blir en ganska stor viktning i dollar denna månad, men det är ingenting jag bryr mig om, valutor förändras hela tiden.

H&M är svårt att motstå på nivåer kring 250, så jag passar på att öka mitt ägande med några aktier.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar månadsplanen! Börjar själv känna att en påfyllning i Diageo inte skulle sitta fel, får ser om jag hittar plats kommande månaderna. För övrigt petar jag också in någon extra H&M här och där kring dessa nivåer.

    Jag önskar dig ett fint börsår!

    //Humankapitalisten

    SvaraRadera
    Svar
    1. H&M är onekligen svårt att låta bli just nu.

      Tack för kommentaren, jag önskar även dig ett fint börsår.

      Radera