söndag 22 januari 2017

Realy Income höjer utdelningen

Realty Income släppte en pressrelease i tisdags (17 januari) där bolaget meddelar att utdelningen höjs från 0,2025 USD per aktie och månad till 0,2105 USD vilket motsvarar en höjning på 4 %.

Allt annat lika så kommer min årliga utdelning att höjas från 799 kr till 831 kr. 32 kr är en struntsumma men det fantastiska är att förhoppningsvis kommer alla mina innehav över tid att fortsätta höja sina utdelningar och därmed ökar också summan jag kan återinvestera och om 20 år kommer en höjning av utdelningarna på några procent motsvara en påtagligt mycket större summa!

Givetvis är ju inte "allt annat lika" då exempelvis valutakursen USD/SEK är i ständig rörelse. Bara den senaste månaden har dollarn försvagats med 4 % mot den svenska kronan vilket ju betyder att utdelningen som når mig har minskat med lika mycket som bolaget nu höjer utdelningen med...

Valutan kommer dock alltid röra sig upp och ner över tid och jag ägnar ingen tid åt att spekulera i valutarörelser utan ser bara till att sprida mina köp i olika valutor över tid vilket medför att valutarörelserna tar ut varandra.

Om ni vill hålla bra koll på Realty Income och deras utdelningar är mitt tips att följa bolaget på Twitter om man inte orkar läsa övriga pressmeddelanden och nyheter från bolaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar