torsdag 25 oktober 2018

Planerade inköp november 2018

Lönen är på kontot och det är dags att se över vilka aktier som ska inhandlas i november månad.

Många aktiekurser har rasslat neråt senaste tiden och ser nu billiga ut relativt vad de kostade för 2 månader sedan.

Totalt är det 11 000 kr som ska investeras (10 000 kr i nytt kapital och 1 000 kr i form av erhållna utdelningar). Jag tänker mig följande fördelning:

  • Evolution Gaming ca 2 000 kr.
  • Skanska, ca 2 000 kr.
  • Novo Nordisk, ca 2 000 kr.
  • Husqvarna, ca 2 000 kr.
  • Catena Media, ca 2 000 kr.
Totalt avrundar jag uppåt när jag köper så att den totala summan landar kring 11 000 kr.

Jag kommer inte köpa några aktier i Catena Media innan bolaget har släppt sin kvartalsrapport. Köpet bygger nämligen på att bolaget lyckats öka så väl omsättning som vinst räknat per aktie. Skulle vinsten per aktie ligga still eller öka för lite blir det inget köp för mig i Catena denna månad. Bolagets omsättning räknar jag med kommer öka ordentligt, men man måste också bevisa att man klarar av att låta intäkterna hitta hela vägen ner till sista raden och öka vinsten per aktie också.

Vad gäller kurserna osv i respektive bolag har det varit rejäla sättningar i flertalet av innehaven, även i bolagen jag avser köpa nu i november. Beroende på om börsen kommer ner en bit även idag avser jag genomföra flera av köpen redan under dagen, alltså en vecka i förväg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar