onsdag 11 maj 2016

Årsstämma Investor 2016

I förrgår var jag på Investors årsstämma, första gången jag besöker deras stämma.

Det hela började lite stressigt då det dök upp lite grejer på jobbet precis innan jag skulle iväg till stämman, men anlände ca 14:00. Passade på att äta en tallrik mat vilket serverades före själva stämman, mycket trevligt. Därefter, ca 14:30 klev jag in i salen där stämman skulle hållas och upptäckte att både styrelseordförande Marcus Wallenberg och VD Johan Forssell stod på scenen och pratade med en nästa fullsatt sal. Tydligen startade något som kallas för "Investordialogen" en timma före stämman där aktieägarna har möjlighet att ställa frågor och föra dialog med de båda under lite mer avslappnade former, mycket trevligt. Nästa år ska jag se till att vara där i god tid även för att hinna med hela Investordialogen. Själva stämman inleddes 15:00 och höll på i ca 2 timmar. Jag gick från stämman lagom tills Thorwald Arvidsson gick upp på scenen och höll låda.

Stämman var mycket bra, både Marcus och Johan talade och gav ett riktigt bra intryck, båda två (framför allt Marcus) är väldigt goda talare och kändes mycket självsäkra i sina roller.

Lite roligt också att bolaget fyller 100 år i år, som present efter stämman erhöll alla aktieägare var sitt exemplar av boken Investor 100 som handlar om företagets historia.

Jag avser att vara aktieägare även om ett år och hoppas verkligen att jag kan medverka på stämman även då med ett ännu större innehav än vad jag har idag.

Jag var ju positiv till bolaget redan sedan innan, och min syn är så klart oförändrad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar