söndag 3 november 2019

Månadsrapport oktober 2019

Oj vilken börsmånad oktober var, börsen är upp ca 10 % och min portfölj upp med ca 5 %.

Till skillnad från förra månadens höga aktivitet i portföljen har jag bara genomfört ett enda köp i oktober då jag köpte 4 aktier i Johnson & Johnson för totalt 5 200 kr.

Jag erhöll också totalt 950 kr i utdelning från följande bolag:
  • PepsiCo
  • Diageo
  • Husqvarna
  • Realty Income
  • Wallenstam
Utdelningarna har börjat komma upp i nivåer som verkligen tillför portföljen ett märkbart kassaflöde och som verkligen påverkar hur många aktier jag kan köpa varje månad.

Även om jag egentligen är av åsikten att svenska bolag bör dela ut hela sin utdelning så snart som möjligt (efter årsstämman som hålls efter Q4) är det ändå ganska trevligt nu när det väl är höst och det kommer lite utdelningar och kassaflöde till portföljen.

I övrigt sammanfattas utvecklingen i portföljen som vanligt i graferna nedan:












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar