torsdag 16 januari 2020

Mål 2020

Det blir dessvärre inte några konkreta mål för aktieportföljen under 2020. Inget nytt kapital kommer tillföras och inga aktieköp planeras. Orsaken till detta är ett planerat villaköp dit alla sparpengar nu mer avsätts.

Däremot kommer jag erhålla en hel del utdelning som kommer återinvesteras. I min kapitalförsäkring blir kassaflödet från utdelningar påtagligt större i år i och med investeringarna som gjorts i Altria och Iron Mountain. I ISK räknar jag med utdelningssänkningar i Sampo och Kindred, i övrigt är jag hoppfull kring utdelningshöjningar, kanske en engångsutdelning av större karaktär från Skanska kan ligga i korten.

Vad gäller KF kommer jag invänta att saldot på kontot uppgår till minst 1 000 kr innan jag återinvesterar pga courtaget. I dagsläget finns det inga planer på att ta in nya bolag till portföljen utan det blir återinvesteringar i befintliga bolag.

Jag har ännu inte bestämt om jag kommer köra månadsuppföljning här på bloggen eller om jag nöjer mig med kvartalsuppföljning, jag gissar på det senare. Således blir det lägre tempo både i portföljen och på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar