tisdag 31 mars 2015

Månadsrapport mars 2015

Här kommer månadsrapporten för mars månad!

Månadens händelser:

  • Jag har sålt hela innehavet i Vardia Insurance Group
  • Jag har sålt hela innehavet i Protector Forsikring
  • Jag köpte Sampo för pengarna från  försäljningen av Protector Forsikring
  • Jag har köpt 5 nya aktier i HM (en ny aktie per vecka)
  • Jag har köpt 19 aktier i Latour, ett nytt innehav i portföljen
  • Jag har skrivit del 1 i en analys om bolaget Latour (som kommer att kompletteras med minst en uppföljande analys)
  • Jag har köpt Spiltan Räntefond Sverige
  • Inga utdelningar har mottagits under mars månad
  • Jag har anmält mig till mina två första årsstämmor (HM och Ratos)
Nedan kommer lite grafer som redovisar vad som hänt i portföljen och som samtidigt redovisar historiken för de senaste 4 månaderna.





Jag är nöjd med att kunna redovisa portföljerna med hjälp av grafer, jag tycker att det blir väldigt tydligt och att man får en bra överblick.

Jag har dock inte hunnit se över färgerna på strecken så att varje bolag har samma färg i alla grafer, jag har inte riktigt haft tid eller lust att pilla med det, så det återstår att fixa.

  • Den totala portföljen har nu ökat från 135 663 till 143 426 kronor, en ökning med 7763 kronor.
  • Valutaandelen i EUR har ökat till 10 %.
  • Valutaandelen i NOK har minskat till 0 %

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar