fredag 22 april 2016

Årsrapport Investor 2015

Jag har nu lite snabbt läst igenom delar av Investors årsrapport för 2015. Bolaget är verkligen fint och innehåller många kvaliteter.

I år, 2016, fyller bolaget 100 år, jag själv kommer att delta på bolagets årsstämma i år, jag hoppas att de på något sätt uppmärksammar detta jubileum vid detta tillfälle. Jag har tidigare inte varit på deras årsstämma och ser mycket fram emot denna nya erfarenhet.

Bolaget innehåller onekligen många kvaliteter och innebär dessutom en god riskspridning för mig som aktieägare. En fram som upprepades i rapporten var "förändring är den enda tradition värd att bevara", vilket ju låter som ett klokt motto att bedriva en verksamhet efter, världen förändras och vill man vara med är det bäst man anpassar sig. Den nu 100-åriga historiken inom bolaget tycker jag påvisar just att man klarar av att anpassa sig.

Jag känner mig helt trygg med mitt innehav i bolaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar