torsdag 21 april 2016

Årsstämma Lundbergföretagen

Jag närvarade idag vid Lundbergföretagens årsstämma. Detta var första gången jag närvarat vid deras stämma och första gången jag lyssnat på Fredrik Lundberg. Han imponerade mycket och verkade mycket kunnig om all verksamhet som bedrivs i företaget. Jag tycker att han poängterade vikten av låg skuldsättning och att den goda kreditvärdigheten som bolaget har medför att de idag lånar till 0 % ränta.

En annan detalj var att han tydliggjorde ambitionen av en långsiktig, hållbar och ökande utdelning vilket låter väldigt bra tycker jag. Jag är inte så beroende av utdelningen från bolaget i dag så jag har inget emot att bolaget delar ut relativt lite pengar och istället väljer att sysselsätta kapitalet inom bolaget istället för att på så sätt säkerställa att jag som aktieägare i framtiden får en större utdelning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar