söndag 3 april 2016

Månadsrapport mars 2016

I mars var planen att köpa aktier för 6 167 kronor, uppdelat på 3 köp, men med möjlighet att köpa för ytterligare 2 000 kr om börsen gick ner ovanligt mycket.

Facit blev att ett specifikt bolag, närmare bestämt H&M gick ner ovanligt mycket vilket gjorde att jag slog till och köpte aktier i detta bolag denna månad.

Följande aktiviteter har ägt rum i portföljen:
  • Jag har mottagit 59 kronor netto i utdelning från Johnson & Johnson.
  • Jag har mottagit 49 kronor netto i utdelning från Realty Income.
  • Jag har köpt 14 aktier i Industrivärden (totalt 1 906 kr)
  • Jag har köpt 7 aktier Investor (totalt 1 978 kr)
  • Jag har köpt 5 aktier Lundbergföretagen (totalt 2 163 kr)
  • Jag har köpt 7 aktier H&M (totalt 1 954 kr)
  • Totalt courtage: 20 kr (0,25 % av investerat kapital)
Med korrigering för de faktiska utdelningarna och det faktum att jag ökade köpsumman med 2 000 kronor landade månadens aktiebudget på 8 166 kr varav 8001 kr investerades. 165 kr går alltså vidare till nästa månads inköp av aktier.

I övrigt finns inte så mycket att tillägga, jag har ökat i 4 av de bolag som jag känner mig riktigt trygg med att ha i portföljen. Med anledning av de genomföra köpen och börsens utveckling ser portföljen nu ut enligt följande:








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar