fredag 12 juli 2019

Månadsköp augusti 2019

Dags för nya aktieköp.

Jag tillför portföljen 5000 kr och har lite kapital på kontot, köper aktier för 7000 kr i augusti.

Kindred är fortfarande attraktivt värderat, där köper jag för ca 3000 kr.

Bahnhof ligger fortfarande nedpressade. Jag hade planerat att köpa fler aktier i Bahnhof i juni men ändrade till 2 av mina investmentbolag istället. Nu i augusti avser jag fylla på för 2000 kr i Bahnhof. Bolaget släpper kvartalsrapport 20 augusti, då blir det spännande att se hur Q2 varit och vad prognosen för fortsatta 2019 blir.

Slutligen lutar det åt ett litet köp på 2000 kr i Kopparbergs nu också, som för tillfället verkar gå ner lite varje dag och nu handlas till P/E 16,5 med en direktavkastning på 3,9 %.

Det lutar alltså åt påfyllning i 3 befintliga innehav nu i augusti, förutsatt att inte aktiekursen sticker iväg i något av bolagen, utan det är en förutsättning att nuvarande "låga" aktiekurser kvarstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar