onsdag 31 juli 2019

Månadsrapport juli 2019

Juli månad avslutas och augusti månad påbörjas.

Juli har varit en rolig men samtidigt bedrövlig börsmånad. Det var kul att äntligen kunna köpa in Kindred i portföljen, en tung utdelare som jag längtat efter att kunna köpa! Bedrövligt var dock bolagets Q2 rapport som sänkte aktiekursen med ofantliga 30 %!! Det hade jag aldrig vågat gissa. Inte nog med detta, även Proact IT var ner ca 20% på sin rapport!

Min portfölj har trots detta gått upp 1 % senaste månaden till skillnad från börsen som gått ner nästan 2 %.

Månadsköpet genomfördes med 10 000 kr i Kindred, och precis efter det initiala rapportraset lånade jag 3000 kr från augustis månadsköp och köpte fler aktier i Kindred.

Totalt investerades alltså 13 000 kr.

I juli erhölls bara 2 utdelningar på totalt 280 kr från Pepsi och Realty.

Därmed kan jag också konstatera att jag passerat utdelningen från år 2018 med 46 kr än så länge för 2019. Och då kvarstår en drös med amerikanska utdelningar samt från Husqvarna, Duni, Investor och Kindred. Totalt beräknas jag erhålla minst 2934 kr i utdelningar under 2019 vilket skulle medföra en total ökning från 2018 med 25 % vilket är riktigt roligt. Jag räknar dessutom med att köpa fler aktier i både Kindred, Duni samt två amerikanska kvartalsutdelare.

Investor har som första innehav i portföljen passerat 50 000 kr vilket är kul!

I övrigt redovisas som vanligt portföljutvecklingen enligt nedan:












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar