torsdag 6 oktober 2016

Helena Stjernholm årets ruter dam

Jag noterade här om dagen att Helena Stjernholm, som är VD för Industrivärden och därmed också för 7 % av min portfölj, blev utnämnd till årets Ruter Dam 2016.

Stiftelsen Ruter dam utser årligen den kvinna som befordrats till den mest inflytelserika chefsposten i svenskt näringsliv under det gångna året.

Stiftelsens mål är att få fler kvinnliga chefer på hög nivå i stora företag. Ett riktigt bra initiativ som jag tidigare inte har känt till trots att stiftelsen grundades redan 1987. Jag lade nog märke till årets utmärkelse just för att jag kände igen Helenas namn i och med att hon är VD i ett av bolagen där jag är delägare. Jag gillar denna typ av engagemang och jag tror verkligen att stiftelser likt denna gör stor skillnad på sikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar