måndag 31 oktober 2016

Månadsrapport oktober 2016

Så var ännu en månad till ända, hösten börjar ta slut och det är idag 2 månader kvar till nyårsafton.

På bloggfronten har det hänt mycket då Lundaluppen äntligen gjort entré på sin egen blogg igen och jag följer honom med stort intresse. Han kommer definitivt att påverka mig i vilka beslut jag tar kring mitt eget sparande. Jag tror dock att det var mycket lyckosamt för mig att han tog en bloggpaus när jag själv började bygga upp min portfölj då det innebar att jag fick fundera mer själv kring vilken typ av bolag jag ville äga.

Följande har hänt i portföljen under oktober månad:
  • Jag har mottagit 33 kr netto i utdelning från PepsiCo.
  • Jag har mottagit 53 kr netto i utdelning från Realty Income.
  • Jag har köpt 3 aktier i Colgate Palmolive (totalt 1909 kr)
  • Jag har köpt 5 aktier i Unilever (totalt 2 045 kr)
  • Jag har köpt 4 aktier i H&M (totalt 974 kr)
  • Jag har köpt 6 aktier i Novo Nordisk (totalt 2 106 kr)
  • Jag har köpt 5 aktier i Skanska (totalt 999 kr)
  • Jag har köpt 4 aktier i Investor (totalt 1 250 kr)
  • Jag har köpt 4 aktier i Atlas Copco (totalt 927 kr)
  • Totalt investerat kapital: 10 210 kr.
  • Totalt courtage: 33 kr, 0,32 % av investerat belopp.
När jag planerade vilka inköp jag skulle göra i oktober beslutade jag att alla mina dåvarande innehav i portföljen skulle uppgå till minst 5 000 kr, vilket nu är uppfyllt. Jag skulle också testa tre nya bolag genom att köpa in en mindre andel i dessa, något jag också genomfört (Novo Nordisk, Unilever och Skanska). Totalt skulle jag köpa aktier för 9 000 kr men då H&M blev så billigt fick det bli 4 aktier där också.

I övrigt redovisas portföljens utveckling i graferna nedan. Jag gillar verkligen grafer så jag har som vanligt tagit fram flertalet.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar