fredag 21 oktober 2016

Helena Stjernholm köper aktier

Det var bara två veckor sedan jag skrev om Helena då hon utsågs till årets Ruter Dam. Idag kan jag läsa att hon har köpt 5 600 aktier i Industrivärden (bolaget hon är VD i).

Ett mycket bra sätt att visa oss investerare att hon tror på sitt eget bolag.

Jag skrev i följande inlägg i min analys av Ratos att endast 7 av 25 personer i Ratos investeringsorganisation ägde aktier i det egna bolaget. Av dessa 7 var det några som endast ägde några preferensaktier...

I årsrapporten för 2015 står det att Helena äger 15 000 aktier i bolaget och om några ytterligare köp inte har gjort sedan dess (ser inte så ut i insynsregistret) så äger Helena idag aktier till ett värde av ca 3,3 miljoner baserat på aktiekursen på Industrivärden C.

Jag ser Helenas köp som något mycket positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar