onsdag 30 november 2016

Månadsrapport november 2016

Följande har hänt under november månad:

  • Jag har mottagit 76 kr netto i utdelning från Atlas Copco.
  • Jag har mottagit 77 kr netto från Deere & Co.
  • Jag har mottagit 55 kr netto i utdelning från Realty Income.
  • Jag har mottagit 42 kr netto i utdelning från P&G.
  • Jag har mottagit 27 kr netto i utdelning från Colgate Palmolive.
  • Jag har köpt 5 aktier i Skanska (971 kr)
  • Jag har köpt 2 aktier i Latour (666 kr)
  • Jag har köpt 5 aktier i Industrivärden (787 kr)
  • Jag har köpt 4 aktier i Alfa Laval (517 kr)
  • Jag har köpt 1 aktie i Fenix Outdoor (614 kr)
  • Jag har köpt 1 aktie i McDonalds (1 117 kr)
  • Jag har köpt 3 aktier i Unilever (1 106 kr)
  • Jag har köpt 1 aktie i Diageo (944 kr)
  • Jag har köpt 2 aktier i Realy Income (1 050 kr)
  • Totalt investerat kapital: 7 772 kr.
  • Totalt courtage: 9 kr, 0,12 % av investerat belopp.
Det har varit en väldigt händelserik månad i portföljen. Detta till följd av att Avanza erbjöd gratis courtage på amerikanska aktier under black friday varpå jag passade på att sprida ut månadens köp på lite fler bolag än vanligt.

Jag kan konstatera att jag är mycket nöjd med portföljens sammansättning och kommer glatt bygga vidare på de befintliga innehaven.

I övrigt redovisas portföljens utveckling i graferna nedan. Jag gillar verkligen grafer så jag har som vanligt tagit fram flertalet.

Ackumulerad utdelning


Erhållen utdelning

Innehav fördelade i bransch


Innehav fördelade i sektor


Portföljandel per innehav


Portföljens direktavkastning


Portföljvärde + utdelningar


Portföljvärde per innehav


Självförsörjandegrad


Valutaandel i portfölj


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar