fredag 22 juni 2018

Intervju med Catenas nya VD i Börspodden

Efter att ha gått igenom Catena Media och dessutom hunnit köpa aktier i bolaget upptäckte jag till min stora glädje att bolagets nya VD, Per Hellberg, intervjuas i Börspodden avsnitt 252.

Detta är totalt tredje gången som Börspodden intervjuar en VD för Catena. Jag vet inte varför Börspodden lägger sådant fokus på just Catena, när de själva inte har något innehav i bolaget men det är mycket roligt att de har intervjuer likt dessa och det är ett väldigt bra sätt att lära känna ett bolag och en VD på. Så ett stort tack till Börspodden.

När man lyssnar på intervjuer likt dessa är det så klart viktigt att tänka på att bolagets VD försöker skönmåla bolaget och dess verksamhet. Vad jag själv tänkt på i de tre intervjuer som Börspodden gjort med Catena är att hot/risker mot verksamheten avfärdas omgående och att allt fokus ligger på möjligheter och framgångar. Givetvis har Catena likt alla andra bolag sina egna utmaningar att hantera. Problem med att anställa rätt kompetens kan vara ett långsiktigt hot mot företaget, misslyckade integreringar av förvärv kan ställa till det, man kan råka i konflikt med google på något sätt (låt säga att google tycker att man har för mycket liknande information på flera olika sidor osv och därför rankar dem sämre, vad vet jag?) osv.

Givetvis kommer även ett bolag som Catena att vid tillfällen i framtiden uppleva problem, där problemen kanske får stora uppslag i media mm, då är det bra att ha funderat igenom hur trygg man är i sitt ägande i förväg.

Jag kan för övrigt passa på att tipsa om ytterligare en intervju, nämligen i "Framgångspodden" där Henrik Persson Ekdahl (storägare, styrelseordförande och före detta VD i Catena) intervjuas i 1 timme och 47 minuter. Ett mycket matnyttigt avsnitt där Catena nämns väldigt frekvent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar