fredag 1 juni 2018

Månadsrapport maj 2018

Härligt att det blivit maj/juni och att det är riktigt somrigt väder!

Maj är till ända och det är dags att summera vad som hänt i portföljen.

Jag har fyllt på med aktier i Husqvarna och P&G precis som jag aviserade, och jag har mottagit riktigt fina utdelningar från portföljen. Det är verkligen en utdelningsmaskin jag har byggt upp.

Totalt erhölls ca 3 300 kr i utdelning från följande bolag:
  • Deere & Co
  • Fenix Outdoor
  • Sampo
  • Investor
  • Latour
  • Colgate
  • PG&
  • Realty Income
  • Nibe
  • Kopparbergs
I övrigt inte mycket att notera, börsen och ekonomin har rullat på. Jag har glassat i solen och har inte behövt engagera mig något alls i hur mina bolag har presterat, riktigt skönt att känna sig så trygg i sina bolag.

Utvecklingen sammanfattas som vanligt i följande grafer:












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar