söndag 3 juni 2018

Dags att sälja ABB? (för att köpa Evolution Gaming)

Så, efter mitt inlägg om att öka fokus mot tillväxt har tanken formats om att sälja mitt direkta innehav i ABB. Jag har redan en exponering mot bolaget via mitt innehav i Investor och då ABB utgör 13 % av Investors totala tillgångar uppgår min exponering mot ABB via Investor till ca 4 400 kr eller ca 1 % av min egen totala portfölj.

Kanske är det lämpligt att sälja mitt lilla innehav i ABB, och istället fokusera portföljen något och lämna ABBs plats i portföljen öppen för exempelvis en investering i Evolution Gaming?

Även om jag inte köper några aktier i Evo, kommer jag sannolikt att sälja ABB. Vart likviderna tar vägen från försäljningen vet jag inte riktigt, men det är ju heller ingen panik att återinvestera dem direkt.

Vad som stärker min uppfattning om att sälja ABB är också den stillastående vinsten och den höga utdelningsandelen.

Frågan är om jag inte ska sälja mitt innehav i Clas Ohlson också, för att istället placera de pengarna antingen i Evolution, Catena Media eller LeoVegas. Clas Ohlson har stannat av som ett litet innehav i portföljen, och jag är inte sugen på att öka då deras utmaningar är många och stora just nu, och då är frågan om det är inte är bättre att sälja av hela innehavet och placera om till något annat befintligt eller av de tre nya bolagen jag funderar kring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar