torsdag 19 september 2019

Förändringar i planerade aktieköp under hösten

I somras gjorde jag upp en plan för hur jag ska investera de sista 4 återstående månaderna av året.

I och med mina genomförda förändringar senaste veckan har jag dock anledning att revidera mina planer för hösten.

Jag kommer nu istället att göra enligt följande:

Oktober

Min ursprungliga tanke var att initialt plocka in Iron Mountain och Genereal Mills i portföljen denna månad, men i och med att jag nu redan köpt rejält med aktier i dessa bolag gör jag inga nya köp i dessa under resten av 2019.

Istället tidigarelägger jag de planerade köpen för december men i och med att jag redan ökat i PepsiCo kommer jag i oktober köpa aktier för J&J för hela beloppet.

Beslut:

  • Köp Johnson & Johnson.

November

I november var tanken att köpa aktier i Wallenstam, Nibe, Lundbergföretagen och Latour (bolag som "alltid" är för dyra).

Men i och med att Wallenstam kommit ned så mycket i kurs senaste tiden och då jag inte längre har några affärer planerade i december skjuter jag upp övriga bolag till december och köper Wallenstam för hela beloppet nu i november istället.

Beslut:

  • Köp Wallenstam.

December

Enligt ovan, beslut:

  • Köp Nibe, Lundbergföretagen och Latour.

Jag har också skapat en ny flik här på bloggen som heter "Framtida planerade aktieköp". Där redovisar jag mina planer framöver så att jag själv och andra snabbt kan se hur planen ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar