söndag 1 september 2019

Månadsrapport augusti 2019

Augusti har minst sagt varit en händelserik månad. Från månadens start sjönk portföljen med 4,31 % till den 15 augusti vilket innebar en nedgång i portföljen på 28 000 kr.

Därefter vände portföljen uppåt igen vilket gjorde att månaden totalt slutade med en nedgång på blott 1 % (6 000 kr).

Utdelningar har erhållits ifrån följande bolag:

  • Deere
  • Colgate
  • Realty Income
  • Procter & Gamble
  • Novo Nordisk

Totalt har jag erhållit 646 kr vilket är riktigt bra för att vara en mellanmånad så som  augusti är!

Dessutom skiftade Sampo ut delar av sitt innehav i Nordea till oss aktieägare, jag själv valde att omgående sälja de aktier jag blev tilldelad. Detta innebar ett tillskott i kassan på 475 kr. Denna summa investeras i oktober i samband med att jag kommer köpa 2 nya amerikanska utdelare till portföljen, detta i och med att pengarna ligger i min KF.

Månadsköpet genomfördes som planerat i Kopparbergs och Bahnhof, totalt 4 000 kr investerades.

I övrigt sammanfattas portföljutvecklingen i nedanstående grafer:












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar