söndag 22 september 2019

Jag tar inte i fordonsaktier med tång!

Jag vet om att det finns många som investerat i någon eller några av de stora personbilstillverkarna, vad som framför allt brukar florera på bloggar och Twitter är BMW, Ford, Daimler och Toyota.

Därutöver är så klart Tesla alltid ett hett case, antingen hatat eller älskat.

Jag har hittills avstått från att investera, denna bransch är så fullsmetad med politik, fackförbund, avsaknad av starka ägare mm. Alla bolagen har en lång och snårig historia och detta virrvarr av politiska risker, utsläppsfusk, återkallelser, problem med krockkuddar och den extrema konjunkturkänsligheten har gjort att jag aldrig riktigt fattat tycka för branschen.

Men så såg jag följande relativt korta men ändå väldigt tydliga video som på ett väldigt bra och opartiskt sätt sammanfattar allt jag läst om branschen.

Nu är jag helt övertygad om att inte köpa något fordonsrelaterat till portföljen.

Jag rekommenderar alla att se följande film.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar