onsdag 18 september 2019

Omplacering amerikanska aktier KF genomförd

Jag kunde så klart inte hålla mig, i och med att jag redan tagit beslut om att omplacera samtidigt som det kändes helt rätt gjorde jag slag i saken omgående.

Detta med anledning av mitt senaste inlägg i ämnet.

I fredags kväll sålde jag av de innehav som jag aviserat om och i går kväll (tisdag kväll) placerade jag pengarna på nytt enligt följande:
  • Iron Mountain för ca 20 000 kr.
  • General Mills för ca 20 000 kr.
  • PepsiCo för ca 6 500 kr.
Det känns riktigt skönt att ha gjort denna förändring, även om jag hoppas på att i slutändan åter igen få tillbaka Colgate och McDonalds i portföljen men till något lägre värderingar.

Det var dessutom lite ovant att göra affärer på så stora belopp som 46 000 kr, nu för tiden brukar jag omsätta maximalt 7 000 kr i månaden. Jag gjorde medvetet ett litet uppehåll mellan fredag till tisdag mellan försäljning och köp så att pengarna verkligen skulle komma in på kontot enligt plan och då avgifter för courtage och valuta verkligen skulle hinna dras så att jag inte skulle övertrassera kontot (vilket jag gjort några gånger tidigare). Man ska aldrig stressa och ju större belopp man rör sig med desto bättre att ta det lugnt, särskilt om man är lite ovan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar