onsdag 25 september 2019

Catena Media sålt - Nu köpt Duni & Proact

Jag sålde som bekant hela innehavet i Catena Media här om dagen. Jag hade mycket svårt att bestämma hur jag skulle göra men så kom en vinstvarning från en konkurrent och jag kände då att detta case inte alls är stabilt nog och bestämde mig för att sälja direkt.

Jag fick loss totalt 5 400 kr och har därmed realiserat en förlust på 8 300 kr! Efter min investering på totalt 13 948 kr försvann alltså 61 %.

Detta är inget att hänga läpp över, det är bara att ta sig i kragen och fortsätta investera i bättre bolag som genererar riktiga vinster där det blir pengar över i slutändan som även räcker till utdelning till oss aktieägare mm.

Därmed inte sagt att Catena Media är ett dåligt bolag, men de har hart tuff motvind och jag vet inte hur lång tid det tar för dem att ordna upp affärerna.

Mina pengar har dock redan gått vidare till 2 andra bolag i portföljen, nämligen Duni och Proact IT.

Duni har stabil intjäning och delar ut bra med pengar, det räcker för mig och jag köpte Duni för ca 3 000 kr.

Proact IT har attraktiva P/E 15 för tillfället samtidigt som bolaget växer. Det kan nog fortsätta vara en volatil tid i aktiekursen framöver, det ska bli intressant att se vad som presenteras i bolagets Q3 med tanke på kallduschen som kom i Q2. Jag köpte Proact för ca 2 400 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar