måndag 1 juni 2015

Månadsrapport maj 2015

Så var det dags för månadsrapporten för maj månad.

Månadshändelser:


  • Jag har mottagit 72 kronor i utdelning från Deere & Co (efter 12,7 kronor i källskatt)
  • Jag har mottagit 263,25 kronor i utdelning från H&M.
  • Jag har mottagit 114 kronor i utdelning från Latour.
  • Jag har mottagit 99 kronor i utdelning från Investor.
  • Jag har mottagit 50 kronor i utdelning från Ratos pref.
  • Jag har köpt 4 aktier i H&M (1350 kronor)
  • Jag har köpt 11 aktier i Investor (3630 kronor)
  • Jag har köpt Spiltan räntefond Sverige (4000 kronor)
Av månadens summa på totalt 5000 kronor (månadsköp + förra månadens rest + utdelningar) investerades totalt 4980 kronor, vilket bidrar till ökade årliga utdelningar på 138 kronor.

Nedan kommer lite diagram som redovisar vad som hänt i portföljen och som samtidigt redovisar historiken för de senaste 6 månaderna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar