lördag 12 december 2015

Veckan som gått

Blev glädjande nog nedgångar på börsen denna vecka och jag tycker att det är trevligt att se lite lägre nivåer i och med att jag själv är nettoköpare av aktier. Detta är inte tillräckligt låga nivåer för att jag ska börja ta av mitt sparade kapital och köpa aktier för detta.

I och med de lägre nivåer som infunnit sig under veckan blev det några köp genomförda. Total summa att investera under december är 8351 kronor.

Hittills har jag köpt:

  • 5 H&M för 1555 kr
  • 2 st Investor för 629 kr
  • 2 st PepsiCo för 1688 kr
Då återstår alltså 4479 kr att handla för.

Om nuvarande börsnivåer eller till och med lägre infinner sig under början av nästa vecka planerar jag att köpa aktier för hela återstående beloppet relativt omgående.

Nu ser de återstående planerade inköpen ut enligt följande:
  • Investor för ca 900
  • J&J för ca 1740
  • Lundberg för ca 450
  • Realty för ca 1300

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar