torsdag 22 augusti 2019

Q2 2019 Aspire Global

Jag förstår inte vad jag missar i Aspire Global.

Jag har läst igenom kvartalsrapporten (som hastigast) och bolaget ökar intäkterna med 32 % och man ökar intäkterna från den viktiga B2B med 57 %!

Vinsten är fin men sjunker visserligen något. Men att ett bolag som växer så pass kraftigt endast värderas till P/E 11 och direktavkastning 2,9 % begriper jag inte. Dessutom delas bara 31 % av vinsten ut (baserat på utdelningen för 2018).

Jag tycker att bolaget förtjänar en högre värdering. Jag har dock redan från start gjort klart att jag inte ska köpa några fler aktier i denna aktie. Min ursprungliga investering blir mitt enda köp i detta bolag.

Att aktien handlas ned 14 % på rapportdagen känns lite väl överdrivet kan jag tycka.

Det ska bli roligt att höra om kvalitetsaktiepodden tar upp detta bolag i podden nu efter rapporten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar