lördag 17 augusti 2019

Youtubevideo: Recession Crisis Indicators Explored

Min ambition är inte att detta ska bli någon form av domedagsblogg/makroblogg/prognosbloggetc, men jag trillade över följande video på Youtube och tyckte att klippet var informativt, pedagogiskt och i ett väldigt tydligt format.

Jag har inte sett något från denna youtubekanal tidigare men ser att det finns en del intressanta titlar i deras bibliotek så jag ska försöka få lite tid över framöver så att jag kan kika igenom fler filmer.

Just filmen nedan bekräftar min redan negativa syn (confirmation bias) på ekonomin och det var intressant att lyssna igenom intervjuerna då de hade väldigt intressanta synvinklar. Generellt kan man få väldigt mycket mer nyanserade och fördjupande artiklar i amerikansk media jämfört med svensk media.

Avgör själv vad du tycker, jag har också lagt till kanalen i min lista över youtubekanaler till höger här på bloggen.

Jag själv låter mig inte lockas eller stressas av olika prognoser eller händelser likt dessa utan följer min lagda plan med regelbundna köp i bra bolag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar