söndag 17 maj 2015

Vad blir månadens inköp? Maj 2015

Om 8 dagar trillar lönen in på kontot och det är åter dags att investera pengar i något/några bolag, frågan är bara vilket/vilka bolag jag ska köpa aktier i denna månad!

Som vanligt ska 4000 kronor från lönen investeras, och till detta kommer lite utdelningar jag erhållit under månaden plus en restsumma från föregående månad. Utdelningarna som läggs till månadens köp är:
  • Deere & Co 84,77 kronor
  • H&M 263,25 kronor
  • Latour 114 kronor
Restsumman från föregående månad som då ej blev investerad uppgår till 403 kronor och i kommande veckan kommer jag erhålla 99 kronor i utdelning från Investor. Total summa som ska investeras nu i maj blir således: 4964 kronor.

Totalt har jag redan köpt två aktier i H&M denna månad för 671 kronor och jag kommer att köpa två aktier till i H&M denna månad för ca samma summa, vilket resulterar i att 3622 kronor kvarstår att investeras. Jag kommer inte att ta in några nya bolag i min portfölj, istället kommer jag att investera ytterligare i något befintligt innehav och det lutar just nu åt att det blir ett ytterligare köp i Investor. Med nuvarande kurs på 319 kronor blir det köp av totalt 11 aktier, alltså samma antal som förra månaden. Investors andel av portföljen kommer då att öka från 2 % till 4 %.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar