tisdag 14 juni 2016

Planerade inköp i juli 2016

Detta inlägg publiceras något i förväg, jag kommer att vara bortrest större delen av juli och kommer sannolikt inte att logga in på Avanza alls under juli månad. Hälften av inköpen kommer således att genomföras nu i juni och hälften i augusti.

Totalt kommer jag att köpa aktier för 10 000 kr under juli, jag tycker att börsen har kommit ner en del det sista vilket gör att aktiekurserna blir mer attraktiva. Huruvida börsen går upp eller ner fram över spelar ju liksom ingen roll, jag fortsätter att köpa regelbundet varje månad.

Jag avser att genomföra följande köp i juli:
  • H&M 1 000 kr
  • Colgate-Palmovile 1 000 kr
  • Industrivärden 2 000 kr
  • Investor 2 000 kr
  • Lundbergföretagen 2 000 kr
  • Nibe Industrier 2 000 kr
Med andra ord tar jag rygg på VD Johan Forssell som precis har köpt ytterligare 3 000 aktier i Investor, mitt köp på 7 aktier skapar väl inga rubriker dock...

Av mina köp ovan så blir det H&M, Industrivärden och Investor som genomförs redan nu i juni. Resterande köp genomförs i augusti tillsammans med de ordinarie augustiköpen.

Det känns bra att bygga vidare på  mina redan befintliga innehav, jag skulle gärna köpa mer i både H&M och Investor men dessa utgör redan så stor del i portföljen att jag helt enkelt måste köpa annat för att minska risken i portföljen. Inköpen för juli sprids på totalt 6 olika bolag vilket känns riktigt bra. Både Nibe och Colgate är dessutom väldigt små innehav, så det känns bra att stärka dessa positioner i portföljen. Allt enligt min godtyckliga plan att inget bolag ska utgöra  mindre än 5 000 kr i portföljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar